Dec 12, 2009

A millionaire's first love

TT^TT huhuhuhu....isk..isk...isk...


Aku baru lepas habis tengok satu citer korea nie.. "A millionaire's first love". Citer ni dah lama dah... dalam tahun 2006 macam tuh...
Bukannya aku tak pernah tengok (citer nie pernah disiarkan kat 8TV), cuma aku tak pernah tengok citer nie sampai habis....


Bila terbaca pasal filem "A millionaire's first love" kat satu ruangan, aku terus pegi download citer nie dari internet. Dalam filem ni ada Hyun Bin, antara hero yang memang aku suka sangat! ^_^


Honestly I cakap... ini antara filem yang the best yang aku pernah tengok. Memang touching sungguh! Babak-babak dalam filem tu memang romantik dan menyayat hati (jangan lupa kissing scene-nye... hehehehe)
Memang aku betul-betul nangis bila tengok filem nie.... sedih betul :'(


                                                romantik betul kissing scene dalam citer nie...






ini scene yang paling sedih sekali.... heroin tu kata die cuma nak tidur 3 minit jer... tp mana tau... 3 minit dah jadi terlalu lama




ini plak scene paling romantik.... heroin tu kte kalau tiup bunga tu boleh tunaikan 1 hajat. Hmmm....sweetnyer... ^_^


okeyh.... sinopsis citer die lebih kurang camni...


SINOPSIS


Kang Jae-kyung (Hyun Bin) seorang anak orang kaya yang berperangai teruk, sombong, angkuh dan suka sangat cari pasal. 
Oleh sebab dia akan mewarisi kekayaan datuknya yang kaya-raya, Jae-kyung rasa dia tak perlu belajar pandai-pandai sume nie...
Bile die sampai 18 tahun jer, dia akan jadi jutawan.
Tapi, mana tau datuknya dah letakkan syarat sebelum dia boleh mewarisi semua kekayaan tu...
Dia perlu belajar dan "graduate" kat Boram High School, satu sekolah yang jauh terpencil dari kota Seoul. Kat situ semua " card credit" die tak boleh pakai...tinggal pulak dalam rumah buruk. Susahnye hidup die.


Kat situ jugak Jae-kyung jumpa Choi Eun-hwan. Mula-mula dia tak suka sangat Eun-hwan ni... tapi lama-lama hubungan diorang start jadi baik.
Unfortunately, bila Jae-kyung dah start suka kat Eun-hwan, Eun-hwan plak jatuh sakit.
Eun-hwan takleh terlalu gembira atau terlalu sedih sebab kalau tak jantung dia akan berhenti.
Jae-kyung berjanji akan jaga Eun-hwan hingga ke akhir dan akan buat hari-hari diorang penuh dengan kegembiraan. Memang TOUCHING.


so, for you out there yang maybe belum tengok lagi citer nie... aku memang galakkan korang tengok (lagi-lagi penggemar kisah-kisah cinta ni).
OST untuk ending citer ni pun best jugak. Tajuknya INSA by Hero JaeJoong.

No comments: